Ogres novada skolēni pēta un eksperimentē

20. februāris

15. februārī Ogres Valsts ģimnāzijā notika Jauno vides pētnieku konkurss “Skolēns eksperimentē”, kurā skolēni apliecināja savu vēlmi izzināt un uzlabot vidi sev apkārt.

15. februārī Ogres Valsts ģimnāzijā notika Jauno vides pētnieku konkurss “Skolēns eksperimentē”, kurā skolēni apliecināja savu vēlmi izzināt un uzlabot vidi sev apkārt.

“Jūs esat izvēlējušies veikt pētījumus un eksperimentus, kas ir pamats turpmāko zinātnisko darbu izstrādāšanai. Jums visiem ir iespēja arī 5.martā piedalīties šādā paša konkursā Rīgā, ko rīko Rīgas Dabaszinību skola. Iepriekšējos gados Ogres novada skolēniem bijuši ļoti labi rezultāti šajā konkursā. Taču iegūtajai vietai nav būtiska nozīme, svarīgākais ir iemācīties runāt, aizstāvēt savu darbu un atbildēt uz jautājumiem. Tas ir ļoti liels ieguvums,” konkursa ieskaņā dalībniekiem vēlēja  Ogres novada Vides izglītības skolotāju metodiskās apvienības vadītāja Skaidrīte Butāne.

Konkursam kopumā tika pieteikti 15 darbi – 9 eksperimenti un 6 pētījumi.

Skolēni bija pētījuši tauriņus, putnu dzīvi ziemā, sīkbūtņu dzīvi akvārijā, meklējuši upēs zivju fosilijas, vērojuši, kā no sēklas izaug dīgsti un pārtop par dārzeņiem un puķēm.

Vairākiem skolēnu veiktajiem pētījumiem ir ne tikai izzinošana, bet arī kultūrvēsturiska nozīme.

Ogresgala pamatskolas 6.klases skolēni Laura Gaigalniece un Maksims Timohins, pētījumu “Visa sākums sēkla” veica ar mērķi saglabāt nākamajām paaudzēm Latvijā audzētas sēklas.

Savukārt Madlienas vidusskolas Krapes filiāles 4.klases skolēni – Agris Armīns Strelkovs, Jānis Kalniņš, Alberts Rutka – savu pētījumu veltījuši bērzu alejai Krapē. Skolēni noskaidrojuši, ka alejā vecākais koks ir 102 gadus vecs.1935.gadā šo bērzu aleju stādījis Agra Armīna Strelkova vecvectēvs Andrejs Sināts, kurš sarakstījis arī grāmatu par Krapes bērzu aleju. Sinātu ģimene gadu gaitā kopusi un atjaunojusi šo aleju. “Mēs ar skolotājiem un klasesbiedriem turpināsim šo darbu un pavasarī iestādīsim jaunus bērzus par godu Latvijas simtgadei,” atklāja Agris Armīns.

Vislielāko uzmanību piesaistīja dažādie eksperimenti. Skolēni ar savu fantāziju un izdomu centās  pārsteigt gan žūriju, gan pārējos konkursa dalībniekus. Jaunie izgudrotāji demonstrēja degošās putas, ēdamo plastilīnu, burbuļbumbas, oriģināli izgatavotu kafijas automātu, mini zāģi, mājas kinozāli, demonstrēja eksperimentus ar Skittles konfektēm un ar krāsainu saldējuma kociņu palīdzību rīkoja “varavīksnes eksploziju”.

Konkursa darbi tika vērtēti divās vecuma grupās: 1-5. klašu un 6.-9. klašu grupā.